Zamiast sterydów - odżywki i suplementy diety dla sportowców

Suplementy dietyNie musisz sięgać po sterydy by poczuć w sobie moc, wyrzeźbić mięśnie i spalić zbędny tłuszcz. Zamiast tego warto sięgnąć po odżywki i suplementy diety dla sportowców, które skutecznie wspomagają efekty treningu. Te odżywki białkowe i suplementy naprawdę działają i dzięki nim możesz osiągnąć większą masę mięśniową, spalić tłuszcz i dodać sobie energii.

Trzeba jednak pamiętać, że same odżywki nie gwarantują sukcesu, po pierwsze istotny jest odpowiedni trening, a po drugie i prawdopodobnie najważniejsze – wybór odpowiedniej odżywki w zależności od celów jakie chce się osiągnąć.

Odżywki - dobrze skomponowana dieta jest podstawą

Prawidłowo dobrana odżywka będzie dla Ciebie doskonałym wsparciem w osiągnięciu wymarzonych celów, co nie jest proste ponieważ jest wiele preparatów i czasem trudno się połapać jak działają, do czego służą i kiedy je stosować. Przykładowo efektywnym suplementem na większą masę mięśniową jest kazeina i białko serwantkowe, CLA pomoże spalić tłuszcz, chondroityna jest polecana przy treningach z dużymi obciążeniami, a produkty z niacyną wzmocnią serce. Z pomocą dobrze dobranych odżywek dla kulturystów efektywnie rozbudujesz muskulaturę, zwiększysz wydolność organizmu, nabierzesz więcej siły, odbudujesz zapasy energii. Oczywiście każdy mężczyzna ma inne cele związane z siłownią, ale szeroka oferta na rynku odżywek białkowych pozwala na dobór odpowiedniej dla każdego faceta w zależności również od wieku, kondycji, wagi, wzrostu, przemiany materii itd.

Wybór odżywki

Wybierając dla siebie odżywkę białkową zwróć uwagę na zawartość tłuszczu, węglowodanów czy białek. Dobre odżywki białkowe powinny mieć w swoim składzie niewiele tłuszczu i węglowodanów, odpowiednio maksymalnie po 3 i 5 gram na porcję, z kolei białek w porcji odżywki powinno być od 20 do 30 gram. Aby odżywka nie rozregulowała Twojego układu pokarmowego szukaj na etykiecie papainy i bromeliny, które odpowiadają za prawidłowe trawienie. Za dobry smak i konsystencję odpowiadają karboksymetyloceluloza, sukraloza, fosforan wapnia, a także wodofosforandipotasu i lecytyna. Wybieraj też odżywki dla kulturystów, które w swoim składzie mają błonnik, a nie jego zamiennik - polidekstrozę. Powodzenia!