Stres i nerwy przekleństwem naszych czasów

Stres i nerwyKażdy człowiek doświadcza w swoim życiu stresu. Trudne, nieprzyjemne dla nas sytuacje wywołują w naszym organizmie szereg działań, m. in., takich jak: wzrost poziomu kortyzolu przy jednoczesnym spadku poziomu serotoniny i dopaminy, zwanych popularnie hormonami szczęścia.

O ile krótkotrwały stres jest dla nas znośny, a czasami nawet korzystny, tak długotrwałe przeżywanie stresu bardzo negatywnie wpływa zarówno na naszą psychikę, jak i na nasze ciało, mogąc przy tym, wywoływać szereg różnych chorób.

Sposoby radzenia sobie ze stresem

Zanim postanowisz sięgnąć po tabletki na uspokojenie, możesz skorzystać najpierw z kilku metod, które mogą znacznie obniżyć lub też całkowicie zniwelować poziom Twojego stresu. Oto lista najpopularniejszych a zarazem najłatwiejszych sposobów na walkę ze stresem.

Unikaj sytuacji stresowych

Choć brzmi trywialnie, warto się zastanowić czy przypadkiem sam "nie pchasz" się na siłę w takie sytuacje, które napawają Cię lękiem i strachem. Warto też zdać sobie sprawę z tego, że nie na wszystko masz wpływ, więc po co się tym przejmować? Czasami warto odpuścić, a wtedy sytuacja diametralnie się zmienia.

Zjedz czekoladę

Jest to dość niebezpieczny sposób, gdyż szybko możesz popaść w obżarstwo, co z pewnością Ci się nie przysłuży, jednak zjedzenie kawałka czekolady w chwilach stresu, przynosi krótkotrwałe uspokojenie. Nie musisz przecież zjeść od razu całej tabliczki czekolady.

Zaserwuj sobie trening

Nie ma nic lepszego na stres, jak konkretny "wycisk", który nie tylko rozluźni Twoje ciało, zmęczy Cię, ale także wyzwoli wypływ endorfin, które w naturalny sposób poprawiają Twój nastrój.

Spróbuj ćwiczeń oddechowych i rozluźniających

Skoro już nie chce Ci się porządnie zmęczyć, spróbuj ćwiczeń oddechowych, które pomogą Ci złagodzić Twoje napięcie, lub przeprowadź sobie trening rozluźniający np. trening Schultza

Wejdź w tryb offline

Każdy z nas czasami potrzebuje czasu tylko dla siebie. I Ty możesz skorzystać z tego. Wyłącz swój telefon, komputer i wszystkie urządzenia, które łączą Cię ze światem i odpocznij w ciszy sam ze sobą. Świat bez Cienie się nie skończy.

Spróbuj aromaterapii

Sposób stary niczym świat. Zapachy naturalnych olejków eterycznych bardzo korzystnie wpływają na nasz nastrój. Olejek lawendowy działa uspakajająco i odprężająco, a cytrynowy odświeżająco i pobudzająco. Chwila relaksu, kiedy męczy cię stres, może Ci bardzo pomóc.

Weź sobie krótki urlop

Nikt z nas nie jest robotem. Nie musisz pracować jak maszyna. Pozwól sobie na kilka dni wolnego i "naładuj swoje akumulatory". Zmęczony świata nie zbawisz. A może odpoczynek to właśnie jest to, czego najbardziej potrzebujesz?

Skorzystaj z pomocy psychologa

Jeżeli czujesz, że nie dajesz już sobie rady i nie wiesz jak radzić sobie ze stresem, skontaktuj się z psychologiem. Być może jesteś na takim etapie, że potrzebujesz pomocy specjalisty.

Uzupełniaj swój poziom witamin

Witaminy z grupy B, witamina D, witamina C, magnez, potas, cynk i kwasy tłuszczowe Omega 3 to te suplementy, których potrzebujesz by Twoje ciało i umysł mogły poprawnie funkcjonować.

Tabletki na stres

Możesz także sięgnąć po tabletki na uspokojenie bez recepty. W aptece znajdziesz duży wybór tabletek uspokajających. Najczęściej są to leki ziołowe, które w łagodnych stanach nerwowych mogą Ci przynieść oczekiwaną ulgę. Najczęściej tabletki uspokajające mają w swoim składzie takie zioła jak: melisa, kozłek lekarski, głóg, dziurawiec, korzeń walerianowy, chmiel. Wiele z dostępnych tabletek na uspokojenie bez recepty, nie powoduje otępienia, co jest ważne, w codziennym funkcjonowaniu.

Pamiętaj jednak, że nie ma "złotej tabletki na stres i nerwy", a to jak sobie radzisz ze stresem, w znacznym stopniu zależy od Ciebie samego.

Radzenie sobie ze stresem nie należy do najłatwiejszych zadań. Kiedy zatem widzisz, że żadna z powyższych metod nie działa, a Ty próbowałeś niemalże wszystkiego, a mimo tego nadal czujesz że stres i nerwy Cię pochłaniają, skontaktuj się z lekarzem.

Źródło: https://noblehealth.pl/produkty/stres.