Dieta warzywno - owocowa, oczyszczanie organizmu

Dieta warzywno-owocowaPodstawą diety warzywno-owocowej są świeże produkty rolne, dostępne sezonowo od lokalnych dostawców na targu lub w sklepie warzywnym. Warzywa i owoce dostępne w sezonie posiadają największą ilość witamin i minerałów a sezon na produkty gwarantuje ich świeżość.

Wybierając, sezonowe produkty dostępne lokalnie nie ponosimy kosztów transportu - produkty kupowane na targach często bezpośrednio od rolników są świeże, zdrowe i smaczne, ponieważ nie wymagają wielu środków konserwujących.

Sezonowe odżywianie jest najlepszym sposobem na pozyskanie świeżych pełnych cennych składników warzyw, zbóż i owoców.

Stosując dietę warzywno-owocową dostarczamy organizmowi wszystkich niezbędnych składników, które pomogą w oczyszczeniu organizmu z toksyn, dostarczanych w wysoko przetworzonym jedzeniu, słodyczach i tłustych potrawach. Warzywa i owoce najlepiej spożywać surowe - w takiej formie zachowują swoje walory i dostarczają witaminy, mikro i makroelementy, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu i wspomagają naturalne procesy regeneracyjne i naprawcze organizmu oraz wzmacniają jego odporność na bakterie i wirusy.

Układając, menu należy, uwzględnić w nim warzywa, owoce, rośliny strączkowe oraz ziarna. Z diety należy wykluczyć wszystkie produkty wysoko przetworzone i produkty z wysoką zawartością cukru - w diecie powinny znaleźć się warzywa z niską zawartością skrobi, wybierając, owoce należy, sięgać po te z niską zawartością cukru. Do diety warto wprowadzić warzywa zielone - zawierają dużą dawkę chlorofilu, który wzmacnia naszą odporność, wpływa korzystnie na czerwone krwinki oraz posiada właściwości antyoksydacyjne i przeciwzapalne.

Produkty mogą być spożywane na surowo w formie sałatek i surówek, soków warzywno-owocowych oraz grillowane. Osoby z dolegliwościami układu pokarmowego mogą spożywać warzywa gotowane, duszone lub zapiekane w folii. Poddając produkty obróbce termicznej należy uwzględnić jak najkrótszy czas obróbki - produkty poddane długiej obróbce termicznej tracą swoje cenne właściwości. Warzywa przygotowywane w małej ilości wody pod przykryciem szybciej kruszeją, w ten sposób zachowują więcej składników odżywczych.

Najlepszym sposobem na przyrządzania potraw na ciepło jest gotowanie na parze - ten sposób przygotowywania potraw oszczędza czas i zachowuje najwięcej wartości odżywczych i sprawia, że dania są smaczne, pożywne i zdrowe. Stosując dietę warzywno-owocową musimy pamiętać o prawidłowym nawodnieniu organizmu. Woda, świeże soki, zielona i ziołowa herbata powinny pokryć dzienne zapotrzebowanie organizmu na płyny, które wynosi około 2 litrów dziennie - wartości te ulegają zmianie w zależności od sytuacji np. pogody, stanu zdrowia itp.

Produkty polecane w diecie warzywno-owocowej

  • Warzywa zielone - zawierają dużo chlorofilu i posiadają właściwości prozdrowotne - korzystnie działają na czerwone krwinki, posiadają właściwości przeciwzapalne i chronią przed działaniem wolnych rodników. Polecane warzywa to m. in. szpinak, rzeżucha, szczypiorek, brokuły, natka pietruszki, koperek, pokrzywa, seler naciowy.
  • Warzywa niskoskrobiowe - polecane są warzywa korzenne (marchewka, rzodkiewka, buraki), warzywa liściaste (sałata, świeże zioła), warzywa cebulowe (por, cebula), warzywa psiankowate (pomidory, papryka) oraz warzywa dyniowate np. kabaczek, cukinia, dynia, ogórki - warzywa zawierają cenne składniki, witaminy i minerały, które pomagają w regeneracji organizmu oraz wzmacniają jego odporność.
  • Owoce niskocukrowe - owoce z niską zawartością cukru to np. owoce cytrusowe (grejpfrut, cytryna), oraz arbuz, jabłka, jagody - owoce zawierają witaminy, składniki mineralne i błonnik, który wspomaga procesy trawienne i pomaga w redukcji zbędnych kilogramów.
  • Rośliny strączkowe - fasola, soczewica, nasiona - rośliny strączkowe cechują się dużą zawartością białek od 20-42%.
  • Ziarno - polecane są pełne ziarna zbóż np. proso, żyto, pszenica, jęczmień, kiełki zbóż - ziarna zawierają witaminy, białko, węglowodany, substancje mineralne oraz tłuszcze, które dostarczają energii niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Stosując dietę warzywno-owocową oczyszczamy organizm z toksyn, regulujemy przemianę materii oraz zrzucamy zbędne kilogramy. Dieta połączona z aktywnością fizyczną poprawia koncentrację, dodaje energii oraz posiada korzystny wpływ na nasze samopoczucie i wygląd. Dietę możemy stosować jako kurację okresową od kilku dni do kilku tygodni w zależności od naszych potrzeb i oczekiwanego efektu np. utraty wagi, oczyszczenia i odtrucia organizmu, poprawy samopoczucia i kondycji.

Szpinak - mnóstwo zdrowia w małych listkach

SzpinakSzpinak jest rośliną jednoroczną, która lubi żyzną ziemię i półcień. Uprawiany jest w wielu krajach, wciąż nie doczekał się jeszcze właściwej rehabil

Ocet jabłkowy - eliksir zdrowia

Ocet jabłkowyCzy chcesz mieć więcej energii, mniejszy apetyt na słodycze i rzadziej chorować? Jest prosty sposób, aby poprawić swoje zdrowie i urodę.

Uwaga na kleszcze

KleczeKleszczowe Zapalenie Mózgu (KZM) jest chorobą, która może dotknąć każdego z nas. W najgorszych przypadkach prowadzi ona do paraliżu całego ciała, a na