Bieganie a nadciśnienie tętnicze

BieganieWedług statystyk co trzeci dorosły Polak cierpi na nadciśnienie. Przynajmniej połowa z tych osób nie zdaje sobie z tego sprawy, co może prowadzić do poważnych konsekwencji. Powodów nadciśnienia można wyróżnić wiele, jednym z podstawowych jest zła dieta, która prowadzi do nadwagi, innym powodem może być stresująca praca.

W walce z nadciśnieniem warto spróbować biegania. Bieganie może zapobiegać nadciśnieniu tętniczemu lub nawet całkowicie je wyeliminować. Dzięki temu nie będą potrzebne wizyty u lekarzy, stanie w długich kolejkach i kupowanie coraz większego woreczka nie najtańszych leków.

Elementem zdrowego nawyku powinna być aktywność fizyczna. Umiarkowane ćwiczenia fizyczne znacząco wpływają na jakość naszego życia i zdrowie układu krążenia. Jeśli nasza przygoda ze sportem skończyła się dawno temu jeszcze w szkole warto na początek zacząć od szybkiego marszu lub marszu przeplatanego z biegiem. Warto także na początek do swojego treningu wprowadzić rower, który nie obciąża w sposób znaczący stawów.

Jest to szczególnie ważne w przypadku osób otyłych. Równocześnie do naszej diety wprowadzamy zdrowe posiłki, dużo warzyw i białka, cennego budulca naszych mięśni. W miarę rozwoju naszych możliwości należy skracać czas w którym maszerujemy i wydłużać odcinki biegowe. Następnym krokiem jest całkowite wyeliminowanie marszu i trening składający się tylko z biegu. Warto pamiętać, żeby nie biegać zbyt szybko. Śmiało można przyjąć założenie, że jeśli biegamy pięć razy w tygodniu to tylko jeden trening robimy szybki a resztę na około 60-70% naszych możliwości. To zapewni nam budowanie bazy wytrzymałościowej. Nie zawsze trzeba biegać szybko aby robić postępy.