Dieta 1000 kalorii

OdchudzanieDieta tysiąca kalorii

Organizm dorosłego człowieka potrzebuje ok. 2500 - 3000 kalorii dziennie, aby mógł prawidłowo funkcjonować. Dieta 1000 kalorii zakłada obniżenie kaloryczności codziennie spożywanych posiłków o ok. 2/3, aby zmusić organizm do spalania zmagazynowanego tłuszczu, a więc i do zrzucania zbędnych kilogramów.

Dzięki prawidłowo stosowanej diecie 1000 kalorii można zredukować swoją wagę o ok. 1 kg tygodniowo.

Pewną uciążliwością tej diety jest konieczność śledzenia i sprawdzania tabel kalorycznych. Ten program odchudzania jest bardzo popularny, gdyż daje dużą skuteczność przy stosunkowej łatwości stosowania. Głównym założeniem tej diety jest to, że mimo dużego ograniczenia spożywanej liczby kalorii należy dostarczyć organizmowi wszelkich niezbędnych składników odżywczych, minerałów oraz witamin.

Posiłki należy spożywać w miarę regularnie, pięć razy dziennie, ale w niewielkich ilościach. Śniadanie powinno zawierać ok. 200 kalorii, drugie śniadanie - ok. 150 kalorii, obiad - ok. 350 kalorii, podwieczorek tylko 100 kalorii, a kolacja - ok. 200 kalorii.

Bardzo ważną zasadą jest, aby kolację spożywać najpóźniej do godziny 19, aby nie obciążać zbytnio żołądka na noc. Stosując tą dietę należy bardzo dużo pić - około 2 litrów wody mineralnej dziennie. Znakomicie wypełnia ona żołądek i pozwala oszukać głód, a jednocześnie oczyszcza organizm z wszelkich toksyn.

Stosując ten program żywieniowy dłużej niż miesiąc trzeba skonsultować się z lekarzem, aby uzyskać pewność, czy nie grozi on naszemu zdrowiu.

Podczas stosowania diety 1000 kalorii najlepiej ograniczyć stosowanie mocnych przypraw, gdyż pobudzają one apetyt. Zaleca się również usunięcie z szafek kuchennych oraz lodówki wszelkich niezdrowych, a tuczących produktów, które mogą nas kusić w trakcie stosowania diety (słodycze, alkohol, słone przekąski).

Podczas posiłku nigdy nie wolno się spieszyć, kiedy jemy wolniej i dokładnie przeżuwamy pokarm możemy bardziej się nasycić.

Podczas stosowania diety 1000 kalorii należy unikać wszelkich tłustych, ciężkostrawnych potraw, zawiesistych sosów, czerwonego mięsa, słodyczy, alkoholu, żółtego sera, słodzonych napojów oraz soli. Zaleca się spożywanie chudego mięsa, odtłuszczonego nabiału, warzyw, owoców (w niewielkich ilościach), kasz oraz pełnoziarnistego chleba. Posiłki należy przygotowywać gotując je na parze, piekąc w folii lub ewentualnie na grillu.

Program 1000 kalorii można zalecić do stosowania każdej zdrowej osobie dorosłej, która nie wykonuje na co dzień ciężkiej pracy fizycznej.

Smoothie bowls - zdrowy trend: przepisy

smoothie bowlsPoznajcie nadchodzącą gwiazdę wśród zdrowych dań - smoothie bowl. Kolorowe, pyszne i pożywne miseczki stają się coraz bardziej popularne i nie

Poród - cesarskie cięcie. Okiem kobiety po cięciu cesarskim

Cesarskie cięcie - poródCięcie cesarskie - okiem kobiety po cesarskim cięciu Wbrew temu, co głoszą lekarze, czy psyc

Modne buty damskie

buty damskieModne buty. Co kochają kobiety? Przede wszystkim perfumy, torebki i oczywiście buty. Rekordzistki są posiadaczk